Terugbetalingsbeleid

1. Algemene retourvoorwaarden

Bij Norliva hechten we veel waarde aan de tevredenheid van onze klanten. Als een product niet aan je verwachtingen voldoet, kun je het binnen 30 dagen na ontvangst van de goederen retourneren.

Adres: NORLIVA GmbH
Hanferstraße 28
79108 Freiburg im Breisgau
Duitsland

2. Retourneren binnen 30 dagen (goede wil regeling)

Retourtermijn:
Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 30 dagen zonder opgave van redenen te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt 30 dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen.

Retourkosten:
De retour is voor jou gratis. Wij dragen de kosten voor de retourzending van de goederen.

Voorwaarden voor retour:

  • De goederen moeten ongebruikt zijn.
  • De goederen mogen geen gebruikssporen vertonen.
  • De goederen moeten in hun originele staat en in de originele verpakking zitten.

Retourproces:
Retour aanmelden: Als je bestelling een retourlabel bevat, gebruik dit dan voor de retourzending. Als er geen retourlabel bij de bestelling zit, neem dan binnen de 30-dagen termijn contact met ons op via e-mail op klantenservice@norliva.nl of telefonisch op +49 32 2210 90025 om een retourlabel aan te vragen. Wij sturen je een retourlabel en verdere instructies voor de retourzending.

Retour voorbereiden: Verpak de goederen zorgvuldig om schade tijdens transport te voorkomen. Breng het retourlabel duidelijk zichtbaar aan op het pakket.

Retour verzenden: Lever het pakket in bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt van de door ons aangegeven vervoerder.

Terugbetaling:
Na ontvangst en controle van de geretourneerde goederen, zullen wij het aankoopbedrag binnen 14 dagen terugbetalen via de oorspronkelijke betaalmethode. Er worden geen herbevoorradingskosten in rekening gebracht.

Uitzonderingen van het retourrecht:
Het retourrecht geldt niet voor de volgende artikelen:

  • Goederen die volgens klantenspecificaties zijn vervaardigd of duidelijk op de persoonlijke behoeften zijn afgestemd.
  • Gesealde goederen die om gezondheids- of hygiënische redenen niet voor retourneren geschikt zijn, wanneer de verzegeling na levering is verwijderd.
  • Goederen die snel kunnen bederven of waarvan de houdbaarheidsdatum snel zou verstrijken.

3. Herroepingsrecht

Als consument heb je het recht om binnen veertien dagen zonder opgave van redenen deze overeenkomst te herroepen.

Herroepingstermijn:
De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is, de laatste goederen in bezit heeft genomen.

Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, moet je ons (NORLIVA GmbH, Hanferstraße 28, 79108 Freiburg im Breisgau, Duitsland, Telefoon: +49 32 2210 90025 (alleen Duits of Engels), E-mail: klantenservice@norliva.be) via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een met de post verzonden brief of e-mail) op de hoogte stellen van je besluit om deze overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor het bijgevoegde model herroepingsformulier gebruiken, maar dit is niet verplicht.

Gevolgen van de herroeping:
Als je deze overeenkomst herroept, moeten wij alle betalingen die we van jou ontvangen hebben, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de extra kosten die voortvloeien uit het feit dat je een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardlevering hebt gekozen), onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop de mededeling van jouw herroeping van deze overeenkomst bij ons is aangekomen, terugbetalen. Voor deze terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat je bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders met je overeengekomen; in geen geval worden er kosten voor deze terugbetaling in rekening gebracht.
Wij kunnen de terugbetaling weigeren totdat wij de goederen weer hebben ontvangen of totdat je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het vroegere tijdstip is.
Je moet de goederen onverwijld en in elk geval binnen veertien dagen vanaf de dag waarop je ons over de herroeping van deze overeenkomst informeert, aan ons terugzenden of overhandigen. De termijn wordt gerespecteerd als je de goederen vóór het verstrijken van de termijn van veertien dagen terugstuurt.
Je draagt de directe kosten van de retourzending van de goederen, tenzij je bestelling een retourlabel bevat. In dat geval kun je het retourlabel gebruiken om de goederen gratis naar ons terug te sturen.

Model herroepingsformulier

(Als je de overeenkomst wilt herroepen, vul dan dit formulier in en stuur het terug.)

Aan NORLIVA GmbH, Hanferstraße 28, 79108 Freiburg im Breisgau, Duitsland, E-mail: klantenservice@norliva.nl

Hierbij herroep ik de door mij gesloten overeenkomst betreffende de aankoop van de volgende goederen:

Besteld op ()/ontvangen op ()
Naam van de consument
Adres van de consument
Handtekening van de consument (alleen bij mededeling op papier)
Datum
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.

4. Beschadigde of verkeerde artikelen

Als je een beschadigd of verkeerd artikel hebt ontvangen, neem dan binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen contact op met onze klantenservice. Wij zullen het artikel onmiddellijk vervangen of je een terugbetaling aanbieden.

5. Contact

Bij vragen of problemen met je bestelling kun je contact opnemen met onze klantenservice:

NORLIVA GmbH
Hanferstraße 28
79108 Freiburg im Breisgau
Duitsland
Telefoon: +49 32 2210 90025 (alleen Duits of Engels)
E-mail: klantenservice@norliva.be